Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy 2025. február 1-től módosult a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés rendje. 

Az új jogszabályi rendelkezés értelmében 2025. FEBRUÁR 1-JÉTŐL KIZÁRÓLAG A JÁRÁSI HIVATALOK jogosultak ezen eljárásokra, a települési jegyzőnél már nincs lehetőség a lakcímbejelentéssel összefüggő ügyek intézésére.

Lakcímbejelentés bármely járási hivatalnál kezdeményezhető. A polgár lakcím-bejelentési kötelezettségét személyesen, illetve törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján teljesítheti.

A kiadott hatósági igazolványt a polgár választása szerint személyesen vagy hivatalos iratként kézbesítve, postai úton veheti át. A személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításáért, pótlásáért 2025. február 1. napjától igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, kivéve:

  • a 14. életévet be nem töltött polgár részére személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány igénylésekor,
  •  a lakcímet is tartalmazó régi típusú személyazonosító igazolvány cseréjekor, amennyiben a polgárt személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal még nem látták el,
  • a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén,
  • újszülött nyilvántartásba vételekor,
  • ha a hatósági igazolvány kiállítására a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozás miatt kerül sor,
  • a Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyásának bejelentése esetén.

Az igazgatási szolgáltatási díj mértéke:

  • személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány személyes átvétellel 3 700 Ft;
  • személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítéssel 5 700 Ft;
  • a fenti a)–b) pont szerinti személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése 2 000 Ft.